Verzoek voortijdige beëindiging

 Beste zzp’er in de zorg.

Je hebt aangegeven voortijdig te willen stoppen met jouw abonnement, ondanks dat je akkoord gegeven hebt voor een jaarabonnement. We kunnen ons voorstellen dat er omstandigheden zijn waardoor jij geen behoefte meer hebt aan ons abonnement. We denken daar graag over mee. Een voortijdige opzegging valt echter niet af te dwingen. Je hebt in tegenstelling tot het consumentenrecht geen bedenktijd van twee weken. Je bent een zakelijke overeenkomst aangegaan met jouw bedrijf. Via dit formulier kunnen wij jouw verzoek voor voortijdige opzegging in behandeling nemen. Dat wil niet zeggen dat we direct instemmen met jouw voortijdige opzegging. Waarom is dat?

We hebben gemerkt dat er zzp’ers zijn die binnen zeer korte tijd hun abonnement weer opzeggen. Vaak na enkele dagen of weken. Het blijkt dat er zzp’ers zijn die na het ontvangen van hun certificaat hun abonnement direct opzeggen en hun geld weer terug vragen. Vervolgens blijven zij in de praktijk het certificaat dat hoort bij ons abonnement wel gebruiken. Op die manier betalen zij niet en zijn zij niet aangesloten op een klachtenregeling. Doordat we een ‘geldig’ certificaat voor een jaar hebben afgegeven, kunnen cliënten, bemiddelaars en opdrachtgevers wel het idee hebben dat de abonnee nog steeds aangesloten is. Dat is echter niet het geval, omdat het abonnement gestopt is. Misbruik van ons certificaat willen we voorkomen.

Om die reden zijn we benieuwd naar jouw redenen voor opzegging. We nemen jouw aanvraag in behandeling en laten je weten of we ermee instemmen.

Formulier voor verzoek voortijdige beëindiging

Vul onderstaande informatie in en ga akkoord met de gestelde voorwaarden:

Hartelijk dank voor jouw medewerking. We nemen jouw aanvraag in behandeling.