Nu aansluiten

eHerkenning voor zzp

Wil je starten als zzp'er in de zorg en zo snel mogelijk eHerkenning regelen om aan de Wtza meldplicht te voldoen? In dit artikel leggen we uit hoe je eHerkenning voor zzp'ers in de zorg binnen tien minuten geregeld hebt.

Waar heb je eHerkenning voor nodig?

Zoals je in ons stappenplan voor starters bij stap 5 ziet, heb je eHerkenning nodig om je aan te kunnen melden bij de Inspectie Gezondheidszorg en Jeugd. Je mag niet starten met zorgverlening voordat je voldaan hebt aan deze meldplicht. Doe je dat wel, dan kun je een boete krijgen tot € 21.750. Aangezien je als zzp'er in de zorg gezien wordt als zorgaanbieder, heb je er alle belang bij om te voldoen aan de meldplicht. Uiteraard wil je eHerkenning zo snel mogelijk regelen, zodat je ook daadwerkelijk kunt starten met jouw eerste opdracht.

eHerkenning voor zzp in 10 minuten geregeld

eHerkenning is een soort DigiD voor bedrijven, waarbij je een gebruikersnaam en wachtwoord toegewezen krijgt. Met die gebruikersnaam en wachtwoord kun je op websites van de overheid inloggen. Wij zijn voor je op zoek gegaan naar de snelste oplossing om eHerkenning te regelen. Er zijn in totaal zes bedrijven waar je eHerkenning kunt regelen. De organisatie die het snelste eHerkenning levert is Digidentity. Zij hebben hun volledige proces geautomatiseerd en hierdoor kun je eHerkenning voor zzp binnen tien minuten regelen. Andere bedrijven doen hier soms meerdere dagen (!) over.

Voorbereidingen voor eHerkenning

  • Installeer de Digidentity app op je telefoon;
  • Pak jouw identiteitsbewijs erbij;
  • Leg jouw KvK nummer klaar;
  • Schrijf het IBAN nummer van jouw rekeningnummer ergens op;
  • Vraag een kortingscode aan.

Ontvang direct een eHerkenning kortingscode

Kortingscode voor EH2+ en EH3 via Digidentity

Stappenplan eHerkenning voor zzp

  1. Ga naar de Nederlandse pagina van Digidentity voor eHerkenning;
  2. Klik op registreer nu en kies het niveau EH2+ of EH3. Welk eHerkenning niveau jij nodig hebt leggen we hier uit.
  3. Wij kiezen voor EH2+ in dit voorbeeld en maken een profiel aan, voorzien van ons mailadres;
  4. We bevestigen het mailadres in ons e-mail programma en klikken op de webpagina op 'EH2+ aanvragen';
  5. Nu komen we in het proces met stappen terecht van Digidentity. We accepteren de servicevoorwaarden;
  6. We kiezen vervolgens voor tweestapsverificatie met ons mobiele nummer;
  7. We vullen de bevestigingscode in op de website, vanuit de SMS die we ontvangen;
  8. Nu moeten we ons identiteitsbewijs uploaden. Open de Digidentity app en klik op 'Scan QR';
  9. Kies je identiteitsbewijs. Wij kiezen voor een paspoort en maken een foto. We scannen de NFC chip;
  10. Nu wordt om jouw KvK nummer gevraagd en een mailadres als contactadres;
  11. Voor de betaling wordt om jouw IBAN gevraagd. Voeg een mailadres in voor jouw factuur;
  12. Gebruik de kortingscode voor korting op eHerkenning bij Digidentity;
  13. Hierna wordt de machtiging aangevraagd bij jouw bank en wordt het proces afgerond;
  14. Jouw eHerkenning is nu op orde. Je gaat door naar jouw 'account' pagina met alle informatie;
  15. Ga nu naar Toetredingzorgaanbieders.nl en kies de leverancier van de eHerkenning: Digidentity;
  16. Nu kun je inloggen via jouw eHerkenning.

Het proces van Digidentity nam bij ons 8 minuten in beslag. Wil je je voorbereiden op de vragenlijst van de Inspectie? Lees dan ons artikel over welke vragen er worden gesteld bij Toetredingzorgaanbieders.nl.

Lees ook

Stappenplan starters

Wil je meer lezen over de stappen die je als starter in de zorg moet zetten? Lees alles over de Wkkgz, Wtza, KvK en eHerkenning in ons stappenplan.

Hoe start ik bewust?

Voorbereiding Inspectie

Nadat je ingelogd bent met jouw eHerkenning, moet je voldoen aan de 'meldplicht'. Welke vragen worden er gesteld?

Voorbereiding vragenlijst

Jouw basis op orde

Een klachtenregeling, basis kwaliteitssysteem, online trainingen, ondersteuning bij VOG en onze maandupdate. Voor € 10 per maand.

Sluit een abonnement af